Selasa, 27 Mac 2012

~~::tauhu sumbat,bergedel dan bihun sup::~~

bihun sup
tauhu sumbat

tauhu sumbat

bergedel kentang
Assalammualaikum dan salam sejahtera kepada semua yang sudi ke blog midahcakehouse.Hari ini saya paparkan beberapa gambar yang telah saya ambil pada minggu lepas untuk tatapan kita bersama.Bihun sup ni saya buat untuk santapan hujung minggu yang lalu,asyik makan nasi bosanlah pulak...jadi untuk memenuhi selera keluarga,saya pun masak bihun sup yang cepat lagi mudah.
bergedel kentang
Kebetulan pula,ada tauhu dalam peti dan saya pun buatlah tauhu sumbat.Apa yang istimewanya tauhu sumbat yang saya buat ni ,biasanya orang akan gunakan kuah kacang atau sos,tapi disini saya menggunakan sambal kicap.Disini juga saya ada membuat bergedel yang di buat daripada kentang.Bergedel ni memang sesuai dimakan dengan bihun  sup dan juga soto,suami dan anak -anak memang suka ,jadi kalau buat kenalah lebih...jom kita tengok ....
bihun sup

Tiada ulasan: